- Cunoaște-ți publicul țintă: faptul că înțelegi cine sunt clienții tăi și ce își doresc aceștia este crucială în crearea unei strategii de eCommerce de succes. Prin identificarea publicului țintă, îți poți adapta produsele și campaniile de marketing pentru a satisface nevoile și interesele specifice ale acestora.
- Ușurează navigarea pe site: cu cât este mai ușor pentru clienți să găsească ceea ce caută pe site-ul tău, cu atât este mai probabil ca aceștia să facă o achiziție. O structură a website-ului clară și ușor de utilizat poate îndruma clienții către produsele pe care le caută reducând astfel probabilitatea ca aceștia să părăsească site-ul.
- Tehnici de optimizare pentru motoarele de căutare: Pentru a fi descoperit de potențialii clienți, magazinul online trebuie să fie optimizat pentru motoarele de căutare. Aceasta include utilizarea cuvintelor cheie, metaetichetelor și descrierilor relevante, precum și asigurarea faptului că site-ul este adaptat pentru dispozitive mobile și se încarcă rapid.
- Utilizează imagini calitative: imaginile sunt o parte esențială a oricărui site de comerț electronic. Acestea te ajută să prezinți produsele și oferă clienților o idee despre ceea ce se aștepta să primească. Este important să folosești imagini de calitate înaltă care să reprezinte cu acuratețe produsul și care sunt optimizate pentru utilizarea web.
- Oferiă o varietate de opțiuni de plată: punerea la dispoziția clienților a unei varietăți de opțiuni de plată poate insentiva creșterea vânzărilor. Acestea includ opțiuni tradiționale, cum ar fi cardurile de credit și de debit, dar și metode mai noi, cum ar fi PayPal și Apple Pay, sau procesatorii de plăți locali (EuPlatesc, PayU, MobilPay etc).
- Furnizează informații detaliate despre produs: clienții doresc să știe cât mai multe despre un produs înainte de a face o achiziție. Prin furnizarea de informații detaliate despre produse, inclusiv specificații, dimensiuni și recenzii ale clienților, îi poți ajuta pe să ia o decizie în cunoștință de cauză.
- Oferă livrare gratuită: oferirea de transport gratuit poate fi un stimulent puternic pentru clienți să facă o achiziție. Acest lucru poate fi eficient în special pentru articolele cu o valoare mare în care costul transportului poate reprezenta un procent semnificativ din costul total al produsului.
- Folosește social proof (dovada socială): De exemplu, recenziile clienților pot reprezenta un instrument puternic pentru a convinge și alți clienți să facă o achiziție. Prin afișarea de recenzii și mărturii pozitive pe site, poți contribui la construirea încrederii și a credibilității față de potențialii clienți.
- Folosește reclame de retargeting: Redirecționarea anunțurilor poate fi o modalitate eficientă de a aduce clienții înapoi pe site. Prin direcționarea anunțurilor către clienții care v-au vizitat anterior site-ul, le poți reaminti produsele de care au fost interesați și poți crește astfel probabilitatea unei vânzări.
- Îmbunătățește și optimizează continuu: mediul eCommerce-ului este în continuă schimbare, așa că este important să fii la curent cu cele mai recente tendințe și cele mai bune practici. Prin analiza și optimizarea continuă a site-ului și cu ajutorul campaniilor de marketing, se pot îmbunătății conversiille și vânzările odată cu trecerea timpului.